فیلم | تأثیر تداوم گناهان باطنی در قلب و تشبه به حیوانات
کد خبر: 3898322
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
در محضر رمضان / 18

فیلم | تأثیر تداوم گناهان باطنی در قلب و تشبه به حیوانات

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه گناهانی مثل غیبت و تهمت زمینه‌ساز گناهان باطنی است، تصریح کرد: این گناهان تأثیرات نامطلوبی در صفات نفسانی انسان می‌گذارد و یک‌مرتبه انسان را به حیوانی دارای شاخ و برگ و ابعاد مختلف تبدیل می‌کند.

آیت‌الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن اشاره به فضائل و اعمال ماه مبارک رمضان، به تبیین فرازهای خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) که ناظر به اهمیت ماه مبارک رمضان است، پرداخت. در ادامه بخش هجدهم این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد؛

این ماه یک ماه مناسبی است که می‌توان از لحظه لحظه‌اش استفاده کنیم. اگر انسان در این مدت سی روز مجاهدت بکند، روح آمادگی پیدا می‌کند که در ماه‌های دیگر هم در مسیر پاکی قرار بگیرد. عرض کردیم سه گناه مهم برای اعضا و جوارح ماست که اینها موجب گناهان باطنی هم می‌شود که انسان باید در این ماه از آن‌ها پرهیز بکند.

وقتی شخص می خواهد غیبت بکند، اول در درونش سوءظن پیدا می‌کند. این سوءظن خودش یک گناه قلبی است یا تهمت این چنین است؛یا دروغ همراه یک مکر و حیله است. اینها تأثیرات نامطلوب در صفات نفسانی انسان می‌گذارد و یک‌مرتبه انسان را به حیوانی دارای شاخ و برگ و دارای ابعاد مختلف تبدیل می‌کند؛ چنان‎که بدزبانی نشان‌دهنده بعضی حیوانات است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha